Meslek Yüksekokulları
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12514/7229
Browse
Browsing Meslek Yüksekokulları by Title
Now showing 1 - 20 of 35
- Results Per Page
- Sort Options
Organizational Unit Department of Medical Services and Techniques / Tıbbi Hizmetler ve Teknikleri Bölümüİlk ve Acil Yardım Programının amacı; dünyada ve ülkemizde gelişmekte olan acil tıp sistemi içerisinde hizmet verebilecek bilgi, beceri ve deneyimlerle donatılmış, ahlaki ve deontolojik değerlere uygun davranış sergileyen, gelişmeleri takip edebilen, çağdaş ve bilimsel düşünebilen meslek üyeleri yetiştirmek; hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde, sağlık sorunlarını en iyi şekilde saptayıp çözebilecek yeterliliğe ulaşmış, hasta ve yaralılara temel ve ileri yaşam desteği verebilen, her türlü sistem travmasını tanıyıp uygun acil yaklaşımı yapabilen; hastane öncesi acil müdahale hizmetlerini profesyonelce verip, ardından hasta ve yaralıların esas tedavisi yapılıncaya kadar geçen süre içerisinde gerekli merkezlere uygun koşullarda taşınmasını, yaşam kurtarıcı ve sakat kalmayı önleyici tıbbi müdahale olanakları sağlayabilecek sağlık personeli yetiştirmektir. Ayrıca, dikkatli, soğukkanlı ve sorumluluk duygusu güçlü, başkaları ile iyi iletişim kurabilen, hastanın durumunu ve çevresini inceleyerek, yakınlarından bilgi alarak sorununu belirleyen, hastanelerin acil servis bölümünde ilk yardım görevi yapan, gerektiğinde ambulans sürücülüğü de yapan nitelikli tekniker yetiştirmektir.Organizational Unit 09.05. Department of Child Development / Çocuk Gelişimi BölümüÇocuk Gelişimi Programı, çocukların sağlıklı bir ortamda yaşayabilmeleri için eğitime ve danışmanlığa duyulan ihtiyacı karşılamak amacı ile kurulmuş bir ön lisans programıdır. Programın amacı, 0-18 yaş normal gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocukların gelişimini destekleyici eğitim programı ile bu alanda çocuğa, aileye ve topluma hizmet sunan tüm birimlere, nitelikli meslek elemanı yetiştirmektedir. Program; alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen, uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip, etkili iletişim kurabilen, hoşgörülü, sabırlı ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip meslek elemanlarını yetiştirmeyi hedeflemektedir. Sunulan eğitim ile; evrensel, kültürel değerlere, mesleki etik yeterlilik ve bilincine sahip, bireysel ve mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki sektörel gelişmeleri izleyen ve kendini sürekli yenileyen geliştiren, güvenlik, sağlık ve çevre koruma önlemleri ile konusunda bilgi, beceri, yeterlilik ve bilince sahip bireyler kazandırılmaktadır.Organizational Unit 17.07. Department of Accounting and Tax / Muhasebe ve Vergi Bölümüİşletmelerin muhasebe bölümleri ile kamu kurum ve kuruluşlarının muhasebe servisinde sorumluluk üstlenebilecek ve/veya yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına iş yeri açıp çalıştırabilecek nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan dört yarıyıllık bir yükseköğretim programıdır. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programında normal öğretim ve ikinci öğretim bulunmaktadır İki yıllık önlisans eğitim programı kapsamında muhasebe alanında gerekli bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahip nitelikli meslek elemanı yetiştirmektedir. Bu programda muhasebe, hukuk ve vergi dersleri kapsamlı bir şekilde verilerek, hukuki ve mali konularda güçlü bir alt yapı sağlanmakta ve sektörde kullanılan muhasebe paket programları uygulamalı olarak verilmektedir. Bu programda öğrenciler bilgisayar tekniklerini, ileri düzeyde idari ve mali konuları içeren muhasebe uygulamalarını teorik ve uygulamalı olarak görmekte, Muhasebe ve vergi alanındaki temel ilke ve kavramlara bilen, Muhasebe paket programlarını rahatlıkla kullanan, Hukuki sorumluluklarını yerine getiren, meslek elemanı olarak yetiştirilmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz muhasebe alanında deneyim kazanmak için birinci yılın sonunda 30 günlük(İş günü) staj yapmaktadır. Bu programdan mezun olan öğrenciler ön lisans diploması ve meslek elemanı ünvanı almaktadır. Meslek yasasına tabi bürolarda, kurumların idari ve mali işler bölümlerinde çalışabilmektedirler. Yasal şartları yerine getirmeleri halinde(Dikey geçiş sınavına girerek 4 yıllık Fakülteyi tamamlamaları şartı ile) Serbest Muhasebeci Mali Müşavir olabilme imkanları vardır.Organizational Unit 13.02. Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi Bölümü2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılında ilk öğrencilerini özel yetenek sınavıyla alarak eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamıştır. Bölümün akademik kadrosunu 5 Doçent, 1 Dr. Öğr. Üyesi, 1 Arş.Görevlisi oluşturmaktadır.Organizational Unit 17.05. Department of Machine and Metal Technologies / Makine ve Metal Teknolojileri BölümüMakine ve Metal Teknolojileri bölümü öğrenim süresi: 4 yarıyıldan oluşan 2 yıllık bir süreci kapsamaktadır. Bu süre içerisinde öğrenciler teorik derslerle birlikte atölye dersleri de alarak eğitimlerini tamamlamaktadırlar. Almış oldukları derslerin seçimleri özellikle öğrencilerin mezun olduktan sonra işe girme imkanlarını arttırıcı yönde yapılmaktadır. Mesleki eğitim sürecinin sonunda mezunlarımız; iyi derecede teknik resim çizebilen, torna, freze, taşlama gibi konvansiyonel takım tezgahlarını, gelişmiş bilgisayar kontrollü CNC tezgahlarını, Autocad ve SolidWorks gibi çizim programlarını kullanarak makine parçalarının yapımı için gerekli beceriyi ve teknolojik bilgiyi kazanırlar. Ayrıca rahatlıkla iş sahibi olabilmeleri ve işlerinde ilerleyebilmeleri için öğrenim süreci boyunca bulmuş, tasarlamış ve yapmış oldukları projeler ve verdiğimiz görevlerle mezunlarımıza hem girişimcilik ruhunu hem de çözüm odaklı ilerleyebilme yeteneğini kazandırmak da amaçlarımız arasındadır.Organizational Unit 13.01. Department of Sports Magement / Spor Yöneticiliği Bölümü2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılında ilk öğrencilerini özel yetenek sınavıyla alarak eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamıştır. Bölümün akademik kadrosunu 2 Doçent, 2 Doktor Öğretim Üyesi ve 1 Araştırma Görevlisi oluşturmaktadır.Organizational Unit 16.01. Department of Organic Agriculture / Organik Tarım BölümüTüm dünyada olduğu kadar ülkemiz tarımında da uygulanmakta olan bazı etmenler ( hormon uygulaması,kimyasal ilaç ya da organik olmayan gübre kullanımı vs.) sonucunda insanlar ,gıda hammaddelerinin basında gelen tarımsal ürünlerin üretiminden tüketimine değin daha bilinçli ve duyarlı olmaya yönelmişlerdir. Yüksekokulumuzun Organik Tarım programında öğretim süresi iki yıl olup 2011-2012 öğretim yılından itibaren eğitim verilmeye başlanmıştır. Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarının a)Çay Teknolojisi, b)Genel Ziraat , c)Makine (Tarım Meslek Lisesi), d) Makine (Tarım Teknolojisi), e)Peyzaj, f)Süs Bitkileri, g)Tarım , h)Tarım Teknolojisi, i)Ziraat alanlarından mezun olanlar ; Organik Tarım programına sınavsız yerleşmek için müracaat edebileceklerdir. Diğer lise mezunları ise YGS-6 puanıyla yerleşebilirler. Organik Tarım programı her sene 30 öğrencilik kontenjan ile öğretime devam edecek olup, teori ve pratiğe dayalı iki yıllık eğitim sonunda mezun olanlara “Organik Tarım Teknikeri “unvanı verilecektir. Mezun olan öğrencilerimiz isterlerse ,Dikey Geçiş Sınavına (DGS) katılarak basarili olmaları durumunda Lisans düzeyinde ( Ziraat Mühendisliği ) eğitimlerine devam etme şansına da sahiptirler. Kızıltepe Meslek Yüksekokulu binası ; Mardin- Artuklu İlçemiz sınırlarında olup, 2 katli bahçeli bir binada faaliyetlerini sürdürmektedir.İlçeler garajından sürekli olarak minibüs seferleri vardır.Öğlen yemeği ihtiyacı, fiş karşılığında yemekhaneden karşılanmaktadır. Organik Tarım Programında önlisans düzeyinde halen 11 öğretim elemanı ile eğitim ve öğretim verilmektedirOrganizational Unit 19.01. Department of Foreign Trade/ Dış Ticaret BölümüDış Ticaret Programı, özellikle son yıllarda giderek artan devletlerarası ekonomik ve ticari ilişkilerin ihtiyaç gösterdiği, ithalat- ihracat, ticaret hukuku, uluslararası rekabet kuralları konusunda eğitim almış personeli yetiştirmeyi hedeflemektedir. Nusaybin Meslek Yüksekokulu, küreselleşmenin getirdiği ülkelerarası artan karşılıklı bağımlılığın ve giderek genişleyen ekonomik kapasitenin değerlendirilebilmesi anlamında son derece hayati bir rol oynayacak olan dış ticaret eğitimini en iyi şekilde vermeyi amaçlamaktadır. Dış Ticaret mezunları, küçük ve orta boy işletmelerden çokuluslu kurumlara kadar her sektör ve ölçekten şirkette özellikle iç ve dış ticaret, üretim, lojistik, turizm, nakliye ve gümrük hizmetleri alanlarında görev alabilirler.Organizational Unit 18.05. Department of Jewelery and Jewelry Design / Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Bölümü2014-2015 tarihinde Mardin Artuklu Üniversitesi Midyat Meslek Yüksekokulu Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Bölümü açılmıştır. Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Bölümü öğrenim süresi 4 yarıyıl olup, eğitim dili Türkçe’ dir. Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Bölümü eğitim-öğretimde doğal olarak ana vatanı Midyat olan unutulmaya yüz tutmuş, usta sayısının gün geçtikçe azaldığı telkari gümüş işlemeciliğine yoğunlaşmıştır. Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Bölümü öğrencileri, atölye derslerinde bir yandan mesleğin gereği olan temel bilgi ve becerileri kazanırken, gözlem yapabilme, çözümleme ve yaratıcılığını açığa çıkaracak gerekli sanat eğitimini alabileceklerdir. Öğrencilerin, sanatsal düşünme boyutunu yakalayabilmeleri, yöntem oluşturabilmeleri, teknik ve tasarım çalışmalarında alana yönelik teorik ve pratik tüm bilgi ve beceriyi kazanabilmeleri, bu süreç içerisinde öğrencilerin üretme yeteneği ve kişiliği çizgisinde özgün tasarım dilini oluşturabilmeleri sağlanacaktır. Ülkemizde var olan milli servetlerin korunması ve bunların çoğaltılarak kültürümüzün yayılması önem taşımaktadır. Özellikle el sanatlarında geniş bir yelpazeye sahip olan bölgemiz bu değerlerin özünü kaybetmeden modernize edilmesi ve sonra ki nesillere aktarılması için nitelikli, eğitimli gönüllülere ihtiyaç duyulmaktadır. Bölümün amacı alanında eli becerikli ustalar yetiştirmenin yanı sıra toplum ve sanat konularında da entelektüel bir çabanın gereğine inanan, tasarıma aşık bireyler yetiştirmek, özellikle yöresel el sanatlarımızdan olan kuyumculuk ve takı tasarımı bünyesinde telkâri yapımı ve üretimi gibi geleneksel el sanatlarımızın örneklerini belgeleyecek ve üretilen bilgiyi günümüz teknolojisine aktaracak nitelikte iş gücü yetiştirmektir. Aynı zamanda amacımız, kendi telkari atölyelerini kuracak, üretim yapabilecek veya mevcut telkari atölyelerinde eğitim verebilecek, kendine güvenen, kalifiye telkari ustalarını ülke ekonomisine kazandırmaktır. Bilgisayar Destekli Takı Tasarımı dersinde bilgisayarda takı çizme tekniklerini öğrenirken Takı Tasarımı dersinde ise karakalem ve boya kalemlerini de kullanarak öğrenci uygulamak istediği takıyı kağıda çizmeyi öğrenecektir. Yöresel Takı Uygulamaları dersinde Telkari yapım aşamalarını uygulayarak öğrenirken Çağdaş Takı Uygulamaları dersinde Telkari takı yapım tekniklerini, dönemin takı modası ile harmanlayarak her yaştan bireye hitap edecek takı uygulamaları fırsatı bulacaktır. Takı Sanat Tarihi dersinde Mısır, Hindistan, Roma, Bizans, Selçuklu, Osmanlı vs. takılarını incelerken Kişiye Özel Takı Tasarımı dersinde diğer tüm derslerin de desteğiyle edinilmiş bilgi ve becerileri kullanan öğrenci özel tasarımlar yapmaya ve üretmeye hazırdır. Programda 5 Öğretim Görevlisi görev yapmaktadır.Organizational Unit 17.02. Department of Electricity and Energy / Elektrik ve Enerji BölümüElektrik; dün olduğu gibi bugünde ve yarın da aydınlatmada, ısıtmada, eğlencede, mutfakta, atölyede, endüstride kısacası her alanda kullanmak zorunda olduğumuz, her zaman ihtiyaç duyduğumuz bir enerjidir. Sanayileşmenin ve teknolojinin artışıyla yaygınlaşan elektrik kullanımı, elektrik konusunda eğitimli insan gücü açığını ortaya çıkarmıştır. Bölümün amacı: elektriğin üretimi, iletimi ve dağıtımı, fabrika bakım ve kontrolünün yapılması, elektrikli makine ve motorların çalışma sistemleri elektrik tesislerinin projelendirilmesi, elektrikle çalışan tüm sistemlerin tanıtımı, çalıştırılması, arızalarının bulunması gibi konularda sektörün talep ve gelişmelerine cevap verecek şekilde, kalifiye elemanlar yetiştirmektedir.Organizational Unit 13.03. Department of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Bölümü2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılında ilk öğrencilerini özel yetenek sınavıyla alarak eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamıştır. Bölümün akademik kadrosunu 2 Doçent, 4 Dr. Öğr. Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi ve 1 Araştırma Görevlisi oluşturmaktadır.Organizational Unit Department of Social Services / Sosyal Hizmetler ve Danışmanlık BölümüSosyal hizmet, toplumdaki insan ilişkilerinin niteliği, bireylerin veya ailelerin karşılaştığı sorunların üzerinden gelebilmesinde profesyonel yardım ve destek sağlanmasını gerekli kılmaktadır. Toplumun yaşadığı koşullar, kişisel özellikleri veya diğer sebeplerle dezavantajlı insanların sayısı her geçen gün artmaktadır. Bu durum ise dezavantajı sebebiyle sosyal yardım veya desteğe ihtiyaç duyan bireylere yönelik ihtiyaçlarının temini, işlevsizliğin giderilmesi veya asgari düzeye çekilmesi gibi hususlarda çalışmalarda bulunacak nitelikli personel ihtiyacını ortaya çıkarmaktadır. Bu nedenle Sosyal Hizmetin bir bilim ve bir meslek olarak ortaya çıkması ve gelişmesi bu doğrultuda gerçekleşmiştir. Ülkemizde sosyal hizmet uygulamalarının ihtiyaç duyduğu temel personel olan sosyal hizmet uzmanları/sosyal çalışmacılar en az dört yıllık eğitim veren fakülte veya eşdeğerindeki yükseköğretim kurumlarında yetişmektedir. Aynı alanda ihtiyaç duyulan ara eleman yetiştirilmesi ise Sosyal Hizmetler Ön Lisans Programlarında(Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Bölümü) gerçekleştirilmektedir.Organizational Unit 21.03. Department of Child Care and Youth Services / Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri BölümüÇocuk Gelişimi Programının temel amacı, çocuk gelişimi ve eğitiminin önemini benimseyen, 0–18 yaş aralığı çocuk ve ergenlerin gelişim özelliklerini tanıyıp, alışkanlık ve gereksinimleri konusunda bilgi kazanmış, çocukların karşılaşabilecekleri sorunlara önlemler alabilen elemanlar yetiştirmektir. Bununla birlikte programda özel eğitime gereksinim duyan çocukları tanıyıp, bu çocuklar için uygun eğitim ortamını düzenleyebilen, anne sağlığı konusunda bilinçli olan teknik elemanlar yetiştirmek amaçlanmaktadır. Programın diğer amaçları; 0-18 yaş grubunda görülebilen hastalıkların belirtileri hakkında bilgi sahibi olan, bu konuda korunma yollarını ve hastaya bakım tekniklerini bilen, ilk yardım konusunda temel bilgi ve beceriye sahip nitelikli elemanları bu alana kazandırmak; çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun, eğitici oyuncaklar hazırlamak, kullandığı makine araç ve gereçlerin bakım ve onarımını yapabilen, çalışılan yerde günlük menü ve yiyecekleri ilkelerine uygun hazırlayabilen elemanlar yetiştirmek şeklinde sıralanabilir.Organizational Unit 17.04. Department of Construction / İnşaat BölümüBölümümüz 1988 yılında Dicle Üniversitesi Mardin Meslek Yüksekokulu bünyesinde kurulmuş ve 2007 yılında Mardin Artuklu Üniversitesinin kurulmasıyla Mardin Artuklu Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesine geçmiştir. İnşaat Teknolojisi Programındaki Eğitimini (toplam 120 AKTS karşılığı) başarıyla tamamlayanlara ön lisans diploması ve “İnşaat Teknikeri” unvanı verilir. Kabul koşullarımız;Lise mezunu olmak ve ÖSYM tarafından bu programa yerleştirilmek. Dikey Geçiş Sınavı ile ilgili fakültelerin ilgili bölümlerine dikey geçiş yapılabilir. (Örneğin Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü, Mühendislik Fakültesi Teknoloji Fakültelerinin İnşaat Mühendisliği, bölümlerine yeterli puanı almaları halinde geçiş yapabilirler.) Açıköğretim Fakültesi`ne sınavsız geçiş yapabilir. 120 AKTS’yi tamamlayan ve 30 işgünü Şantiye Stajını yapan öğrenciler mezun olur. Her türlü yapı müteahhitlik hizmeti Konut inşaatı Fabrika inşaatı Alışveriş merkezleri inşaatı Yol inşaatı Baraj inşaatı Havalimanı inşaatı Liman inşaatı Su iletim hatları inşaatı Spor tesisleri inşaatları vb… Yapı proje tasarım büroları Her türlü yapı denetim hizmeti Resmi devlet dairelerinin kontrollük birimleri Yerel yönetimlerin kontrollük birimleri Özel denetim birimleri Tüm resmi yada özel kurumların inşaat daireleri Proje uygulama büroları İnşaat danışmanlık hizmeti veren birimlerde istihdam olanağı vardır.Organizational Unit 18.07. Department of Culinary Arts / Aşçılık Bölümüİnsanoğlu geçmişten günümüze kadar ki süreçte en ihtiyaç duyduğu gereksinim beslenme gereksinimidir. Bu gereksinim günümüzde artık ‘’Aşçılık’’ mesleği ile ihtiyaçtan öte kültürel bir değer ve sanat haline gelmiştir. Bu bakımdan tüm dünyada olduğu gibi ‘’Aşçılık’’ mesleği ülkemizde de yükselen bir değer konumundadır. Bu doğrultuda ülkemizin yemek kültürünün korunması ve geliştirilmesi adına teorik olarak yeterli düzeyde akademik bilgiye sahip ve bu akademik yeterliliğin uygulamaya dönüştürülmesi için 4 dönemlik bir eğitimden geçen ve’’Aşçılık’’ mesleğinin geliştirilmesine katkı sağlamaları bakımından öğrencilerimizin; etkili iletişim kurabilen, yaratıcı, yeniliklere açık, üretebilen, girişimci, çözüm odaklı ve akademik bilgi ve beceriye sahip olmaları hedeflenmektedir.Organizational Unit 17.10. Department of Sports Management / Spor Yönetimi BölümüSpor Yönetimi programını başarıyla tamamlayan mezunlar, özel sektörde ve kamuda çalışma fırsatı elde edebilmektedir. Bu programın mezunları amatör ve profesyonel spor kulüplerinin idari yapısında yönetici olarak, gençlik ve spor müdürlüklerinde, spor salonlarında, toplumsal yaşamımızda yer alan faaliyetlerin organizasyon ve uygulamalarında, yerel yönetimlerin ilgili kadrolarında yönetici olarak, ülkemiz turistik otel ve işletmelerinde, serbest zamanı değerlendirme spor organizasyonları düzenleme ve animasyon hizmetlerini yürütmek üzere istihdam edilebilmektedir. Ayrıca, bu program mezunları pazarlama, halkla ilişkiler, insan kaynakları, finans, yönetim, sponsorluk ve etkinlik yönetim departmanlarında çalışabilmektedir. Bunların dışında aldıkları bilgiler doğrultusunda girişimci ruh ve potansiyele sahip olan mezunlar spor yönetimi ile ilgili tüm konularda kendi işlerini kurabilme ve alandaki boşluğu doldurabilmektedir. Aynı zamanda spor turizmi kapsamında ülkemize gelen turistlerin sağladığı döviz girdisi önemli bir iktisadi değer haline gelmiştir. Dolayısı ile mezunlarımızın çalışma alanları oldukça geniştir. Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz “Spor Yöneticisi” unvanına sahip olurlar. Spor kurumlarının idari birimlerinde; insan kaynakları, muhasebe, kalite ve satın alma ile ilgili alanlarda yönetim işlevlerini yerine getiren kişiler olmakla beraber günümüzde spor kurumlarında bu meslek elemanlarına olan ihtiyaç giderek artmaktadır. Bu programdan mezun olanlar; spor kulüplerinin idari yapısında, gençlik ve spor müdürlüklerinde, spor salonlarında, toplumsal yaşamımızda yer alan faaliyetlerin organizasyon ve uygulamalarında, yerel yönetimlerin ilgili kadrolarında yönetici olarak, ülkemizin yaz ve kış turizmi yaygın olan bölgelerinde yer alan otel ve işletmelerinde, serbest zamanı değerlendirme spor organizasyonları düzenleme ve animasyon hizmetlerini yürütmek ve spor malzemelerinin satış ve tanıtım işlerinde, görev alabilirler. Günümüzde kamu ve özel sektörde spor tesislerinin sayısındaki artış, spor endüstrisindeki iyileşmeler ve gelişmeler, spor kuruluşlarının modern işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi gereğinin giderek daha fazla hissedilmesi ile bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinim artmaktadır.Organizational Unit 17.08. Department of Hotel, restaurant and Catering / Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri BölümüTurizm Otel İşletmeciliği Programı 2005 yılından beri öğrenci kabul eden bir programdır. ÖSYM sınav sistemi sürecinde Örgün ve İkinci Öğretim programlarına öğrenci alınmaktadır. Program öğrencileri, öğretim süresince mesleki uygulama ve yönetim derslerine devam etmektedirler. Eğitim- öğretim yılı boyunca (4 dönem) İngilizce eğitimi görmektedirler. Programı başarı ile bitirmek için, mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, bununla birlikte mevcut uygulamadaki 30 gün süreli staj uygulamasını başarmak gerekir. Ön lisans eğitimini tamamlayan adayların DGS sınavında geçerli not almaları koşuluyla lisans programlarına, ayrıca sınavsız açık öğretim fakültelerinde lisans programlarına devam hakları bulunmaktadır.Organizational Unit Department of Banking and Insurance / Bankacılık ve Sigortacılık BölümüBankalar ve Sigortalar modern serbest piyasa ekonomilerinin en önemli finansal kuruluşlarıdır. Bu kurumlar kendi alanlarında çok sayıda hizmet sunmanın yanı sıra firmaların ihtiyaç duyduğu finansmanı sağlama dolayısı ile de sosyal fonksiyona sahiptirler. Bölümümüz bankacılık ve sigortacılık olmak üzere iki ayrı alandan oluşmaktadır. Bankalar temel olarak kredi veren ve mevduat toplayan kuruluşlardır. Bunun yanı sıra, teminat mektubu vermek, havale yapmak, akreditif açmak ve dış ticaret finansmanı sağlamak, döviz işlemleri yapmak; portföy yönetmek gibi işleri de yaparlar. Günümüzde bankalar opsiyon, swap ve vadeli işlemler gibi işlemleri yapmaya başlamıştır. Bankalar yaptıkları işlere göre, yatırım, ticaret, kalkınma bankaları gibi farklı türlere de ayrılırlar. Küreselleşme sürecinde uluslararası bankacılığın da çok önemli rolü olduğunu biliyoruz. Bankacı bu işlemler hakkında bilgi ve uzmanlığa sahip olan meslek insanıdır. Sigorta kurumları ise müşterilerine çok farklı alanlarda sigorta sağlarlar: günlük yaşamımızda, sağlık, hayat, trafik, deprem, doğal afet, tarım, kaza vs. gibi çok sayıda sigorta türü olduğunu biliyoruz. Sigorta şirketleri, reasürans uygulaması ile uluslararası düzeyde hiyerarşik bir düzen içinde çalıştıklarından uluslararası boyutlara da sahiptirler. Sigortacı tüm sigorta işlem ve hizmetleri hakkında bilgi ve uzmanlığa sahip olan meslek insanıdır. Bankacılık ve Sigortacılık derslerinde hem bankacılık hem sigortacılık için de gerekli ortak dersler mevcuttur. İki alandan sadece birinde uzmanlaşma ise üçüncü sınıftan itibaren belirlenen seçimlik dersler aracılığı ile gerçekleştirilecektir.Organizational Unit Department of Map and Cadastre / Harita ve Kadastro BölümüMardin Artuklu Üniversitesi, Savur Meslek Yüksekokulu, Harita ve Kadastro programı, kamu, iş dünyası ve toplumun ihtiyaç duyduğu teorik ve pratik bilgiye sahip, analiz ve sentez yapabilen, etik değerleri benimsemiş, ahlaki ve toplumsal değerlere sahip, gelişmeye açık, çağdaş ve yenilikçi teknikerler yetiştirmek amacıyla 2017-2018 öğretim yılında eğitim hayatına başlamıştır.