MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

İlköğretim okullarında müfettişlerce yapılan rehberlik ve denetim çalışmalarının işlevselliği

dc.contributor.author Ekinci, Abdurrahman
dc.contributor.author Mehmet Karakuş
dc.contributor.other 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned 2019-07-16T20:45:40Z
dc.date.available 14.07.201910:49:13
dc.date.available 2019-07-16T20:45:40Z
dc.date.issued 2011
dc.department [Belirlenecek] en_US
dc.department-temp Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada, rehberlik ve denetim raporlarında saptanan problemlerin ne oranda çözülebildiği ve bu bağlamda ilköğretim okullarında yapılan rehberlik ve denetim ziyaretlerinin ne kadar işlevsel olduğunun saptanması amaçlanmaktadır. Bu amaçla, nitel araştırma yaklaşımıyla, iki aşamalı olarak veriler toplanmış ve NVivo 7 programıyla analiz edilmiştir. Birinci aşamada Yozgat ilindeki okullar arasından tesadüfî olarak seçilen kırk ilköğretim okulunun 2007-2008 öğretim yılındaki rehberlik ve denetim raporları Eğitim Müfettişleri Başkanlığından alınmış ve karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. İkinci aşamada on eğitim müfettişiyle mülakat yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları, altı kategorinin her birinde (fizikî durum, eğitim ve öğretim durumu, büro işleri, öğrenci işleri, personel işleri, hesap, ayniyat ve taşınır mal işlemleri) çözülememiş olan bazı problemlerin bulunduğunu göstermektedir. Özellikle maddi kaynak gerektiren fiziksel problemlerin ve yeni müfredatla ilgili bazı yeterlikleri gerektiren öğretimsel problemlerin okulların çoğunda çözülememiş olduğu ortaya çıkmıştır. Okullara yeteri kadar bütçe ayrılması ve okul yöneticileri ile öğretmenlerin, problemleri çözmek için gerekli olan yeterliklerle donatılmaları önerilmektedir. en_US
dc.description.abstract In this study, it was aimed to determine to what extent the problems detected at the guidance and supervision reports could be solved and in this context, to what degree these visits were functional. So, with a qualitative research approach, data were obtained at two stages and analyzed through NVivo 7 software. At the first stage, the guidance and supervision reports of 2007-2008 academic year were obtained from Education Supervisors Board and were analyzed comparatively for forty primary schools which were randomly selected from the schools in the city center of Yozgat. At the second stage, ten education supervisors were interviewed. The results of the research showed that there were some problems unsolved at each of the six categories (physical situation, instructional situation, clerical works, student affairs, personnel affairs and affairs of budget and movable goods). Especially the physical problems that necessitate pecuniary resource and instructional problems that require some competencies related to the new curriculum were revealed to remain unsolved in most of the schools. It was recommended for schools to be allocated a sufficient budget and for school administrators and teachers to be equipped with necessary competencies to solve problems. en_US
dc.identifier.endpage 1867 en_US
dc.identifier.issn 1303-0485
dc.identifier.issue 4 en_US
dc.identifier.startpage 1849 en_US
dc.identifier.trdizinid 126051
dc.identifier.uri https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJMk1EVXhNUT09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/1473
dc.identifier.volume 11 en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US]
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title İlköğretim okullarında müfettişlerce yapılan rehberlik ve denetim çalışmalarının işlevselliği en_US
dc.title.alternative The functionality of guidance and supervision visits made by supervisors in primary schools en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 7fb8dea6-fcb6-44e6-a231-e0bd89153fe2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 7fb8dea6-fcb6-44e6-a231-e0bd89153fe2
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files