MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Examining 21st Century Skill Levels of Students and the Relationship between Skills

Loading...
Thumbnail Image

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, eğitim ve öğretim hizmetleri bağlamında lisansüstü eğitim programları yoluyla bilim uzmanlığı derecesi sunmakta, uzmanlık adayları bu dereceye tezli, tezsiz, birinci öğretim ve ikinci öğretim gibi çeşitli öğretim seçeneklerini kullanarak erişebilmektedirler. Bölümümüz ayrıca çok sayıda lisans mezununu Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dahilinde eğiterek mezunlara ‘öğretmen adayı’ yetkisi, bilgisi ve becerisi kazandırmıştır. Bölümümüzün zengin kadrosu, söz konusu sertifikasyona dair Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu tarafından yakın gelecekte öngörülmesi beklenen yeni öğretmen adayı yetiştirme yöntemlerini uygulayabilecek niteliğe sahiptir. Eğitim Bilimleri Bölümümüz, bugüne kadar gerçekleştirdiği çok sayıda bilimsel ve akademik çalışma yoluyla bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmuştur. Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi paydaşlar ile personel eğitimi, beceri kazandırma eğitimi, okullarda katılım ve niteliğin artırılması gibi başlıklarda proje faaliyetleri yürütülmüş, ulusal ve uluslararası kapsamda çok sayıda bilimsel eser üretilmiş ve eğitim sorunlarının araştırılması ve bu sorunlara çözüm bulunması adına çok sayıda bilimsel toplantıya katılım sağlanmıştır. Bölümümüzün güçlü akademik yapısı, söz konusu çalışmaların gelecekte nitelik düzeyi daha da artırılarak gerçekleşeceği yönünde önemli bir fırsat tanımaktadır. Bölümümüzde eğitim görmek isteyen öğrencileri ve bölümümüz ile işbirliği kurmak isteyen tüm paydaşları nitelikli, kurumsal, saygın, akademik ve bilimsel süreçlerin önemli bir paydaşı olmaya davet ediyoruz.

Journal Issue

Events

Abstract

In this study, it is aimed to determine the skill levels of 21st century learners and the relationship between these skills. The sample of this study, which is conducted with correlational research design, was determined by the convenient sampling method. The participants of the study consisted of 183 students in total studying at Atatürk University. Correlational and descriptive analysis techniques were used to analyze the data which was collected viaComputational Thinking Scale, Digital Literacy Scale and Effective Communication Skills Scale. When the descriptive findings were examined, it was understood that the students generally had most of the skills but experienced ambivalence about the algorithmic thinking skills. As a result of the correlation analysis, it was found that critical thinking, problem solving, creativity, empathy and active-participative listening were significantly related to all variables. On the other hand, digital literacy skills were found to be significantly correlated with all variables examined in the scope of the study, except I-language. It was determined that the relationship between ego supportive language, active-participative listening, self-recognition/self-disclosure, and I-language skills and algorithmic thinking was not significant. The variables with the highest correlation coefficient were found to be creativity and critical thinking.

Description

Keywords

21st century skills, learner skills, correlational research, algorithmic thinking, digital literacy

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

21

Issue

2

Start Page

772

End Page

784
Page Views

3

checked on Jul 17, 2025

Downloads

112

checked on Jul 17, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data is not available