MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Impact of a Psychoeducation on Caregiver Burden, Internalized Stigma, Anxiety, and Coping in Caregivers of Children With Epilepsy: a Randomized Pilot Study

No Thumbnail Available

Date

2025

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Wiley

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, eğitim ve öğretim hizmetleri bağlamında lisansüstü eğitim programları yoluyla bilim uzmanlığı derecesi sunmakta, uzmanlık adayları bu dereceye tezli, tezsiz, birinci öğretim ve ikinci öğretim gibi çeşitli öğretim seçeneklerini kullanarak erişebilmektedirler. Bölümümüz ayrıca çok sayıda lisans mezununu Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dahilinde eğiterek mezunlara ‘öğretmen adayı’ yetkisi, bilgisi ve becerisi kazandırmıştır. Bölümümüzün zengin kadrosu, söz konusu sertifikasyona dair Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu tarafından yakın gelecekte öngörülmesi beklenen yeni öğretmen adayı yetiştirme yöntemlerini uygulayabilecek niteliğe sahiptir. Eğitim Bilimleri Bölümümüz, bugüne kadar gerçekleştirdiği çok sayıda bilimsel ve akademik çalışma yoluyla bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmuştur. Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi paydaşlar ile personel eğitimi, beceri kazandırma eğitimi, okullarda katılım ve niteliğin artırılması gibi başlıklarda proje faaliyetleri yürütülmüş, ulusal ve uluslararası kapsamda çok sayıda bilimsel eser üretilmiş ve eğitim sorunlarının araştırılması ve bu sorunlara çözüm bulunması adına çok sayıda bilimsel toplantıya katılım sağlanmıştır. Bölümümüzün güçlü akademik yapısı, söz konusu çalışmaların gelecekte nitelik düzeyi daha da artırılarak gerçekleşeceği yönünde önemli bir fırsat tanımaktadır. Bölümümüzde eğitim görmek isteyen öğrencileri ve bölümümüz ile işbirliği kurmak isteyen tüm paydaşları nitelikli, kurumsal, saygın, akademik ve bilimsel süreçlerin önemli bir paydaşı olmaya davet ediyoruz.

Journal Issue

Events

Abstract

This pilot randomized trial examined the effects of a psychoeducational intervention on caregiving burden, anxiety, internalized stigma, and coping strategies among caregivers of children with epilepsy. Using a randomized design, 54 caregivers were assigned to either an experimental (n = 28) or control (n = 26) group. The 6-week intervention included psychoeducation, emotional support, and stress-management techniques aimed at enhancing caregivers' psychological well-being. Results showed significant reductions in caregiving burden (p = 0.000), internalized stigma (p = 0.000), and anxiety (p = 0.000) in the experimental group, while the control group showed no significant changes. Caregivers in the experimental group also adopted more adaptive coping strategies, including increased self-confidence (p = 0.000) and optimistic approaches (p = 0.001), greater reliance on social support (p = 0.001), and decreased use of helpless (p = 0.000) and submissive coping styles (p = 0.000). These findings demonstrate the feasibility and preliminary efficacy of psychoeducational interventions for improving caregiver well-being and suggest the need for a future large-scale definitive trial to confirm these effects.

Description

Sakiz, Halis/0000-0003-2406-1011

Keywords

Anxiety, Caregiving Burden, Coping Strategies, Epilepsy, Internalized Stigma, Psychoeducation

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Q1

Scopus Q

Q1

Source

Volume

27

Issue

2

Start Page

End Page

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.